Harmadik alkalommal mértük meg az év végi offline spam mennyiségét, basszus, hogy megy az idő. :/
Tovább csökkent a reklámozó cégek bruttó darabszáma, de a legnagyobb hirdetők a saját volumenjüket nem hogy visszavitték a 2008-es szintre, jóval túl is teljesítették azt. A top három spammer 2008-ban 26 db papíralapú reklámkiadványt küldött ki a mérési pontra,2009-ben 24 db-ot, 2010-ben ez a szám 34 db-ra emelkedett. Íme a 2010-es lista. A mérés most sem reprezentatív, a felmérési időszak azonban továbbra is változatlan, ideje december 1-től december 31-ig tartott.
A spam küldője |
Darab |
Aldi | 4 |
Alfa Zoo | 1 |
Asko | 1 |
Auchan | 6 |
Bauhaus | 3 |
CBA | 10 |
Cora | 4 |
DM | 1 |
Euronics | 3 |
Extreme Digital | 1 |
Gulliver Játék | 1 |
Hervis | 2 |
Jysk | 3 |
Kika | 1 |
Lidl | 4 |
Líra | 1 |
Match | 2 |
McDonald's | 1 |
Media Markt | 1 |
Office Depot | 3 |
Penny Market | 4 |
Retz | 1 |
Rossman | 2 |
Spar | 10 |
Speedshop | 1 |
Szuperinfó | 3 |
Takko | 3 |
Tesco | 14 |
A 2010-es toplista tehát így néz ki:
I. Tesco (14 db)
II-III. CBA, Spar (10-10 db)
IV. Auchan (6 db)
Meg kell jegyeznünk, hogy egy új trend is kialakulóban van, ami szerint jövőre az oldalak számát is figyelembe kellene venni, ugyanis a legvastagabb reklámkiadványt pl. a Líra küldte ki, szerénynek mondható egy példányban, ám 64 (!) színes oldalon. Erre is messze rákontráz azonban a Cora újságja a maga 32 db színes és A3-as méretű oldalával, három is jött belőle 2010-ben. Több 40 (!) és 32 oldalas reklámanyagot küldött még az Auchan, a Bauhaus, a Tesco, és a Spar.
Valaki ugyan mérje már meg, mit forgalmaznak, legalább kilóra, 2011-ben. Részünkről ennyi volt, az idén már olvasatlanul dobjuk ki az összes anyagot decemberben is, ahogy tesszük majd egyébként egész évben.
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek