Innen nézitek

Utolsó kommentek

Címkék

404 (3) abevjava (2) adatkezelés (3) adatvédelem (9) adobe (3) adóbevallás (3) adónaptár (2) adsense (2) adwords (2) analytics (2) Android (5) antivírus (2) apeh (6) apple (4) Apple (9) azonosítás (2) Baja Ferenc (12) bak (3) bank (5) bankkártya (2) banner (3) befektetés (3) broadcast (2) bug (2) bulvár (2) CIB (3) cib (2) citromail (2) csalás (2) CT (2) digitális (2) direkt marketing (5) DK (2) dm (3) DNS (3) domain (7) Dr Dedinszky Ferenc (2) e-kormányzat (6) edm (3) eDM (4) eGov (2) ekormányzat (2) Elektronikus Ügyintézés (2) email (6) emeltdíjas (2) error (3) Észak-Korea (2) évértékelő (8) évértékelő beszéd (2) facebook (2) Facebook (10) felhő (2) FIDESZ (2) firewall (2) fogyasztóvédelem (2) forgalom (2) forráskód (2) framework (2) freemail (3) giro (2) gmail (9) Goldenblog (2) Google (6) google (18) Google Adsense (2) Google Apps (3) Google Maps (2) Google Plus (2) gov.hu (2) Gyurcsány (2) hack (2) hacker (5) háttérkép (2) hellókarácsony (2) hiba (3) hírek (2) hírlevél (4) hitel (2) hitelkártya (3) html (2) IBM (3) Indapass (2) Index (2) informatikus (2) ingyenes (3) internet (5) iOS (3) iPad (3) ipad (5) iPhone (7) iphone (2) iPhone5 (2) iPhone 5 (2) iPhone hamisítvány (2) iszt (3) itbn (2) iTunes (3) jailbreak (2) java (2) jelszó (4) kamat (2) karbantartás (2) kereső (2) KIES (2) kocka (3) kód (2) kontár (2) Kopint-Datorg (3) kormányzati (2) kormányzati portál (13) közmű (2) központi rendszer (3) kr (3) leiratkozás (3) LinkedIn (2) logo (2) mac (3) magyarország (2) magyarország.hu (13) magyarorszag.hu (11) Magyar Nemzet (2) mailbox (5) marketing (7) marketingcommando (2) MÁV (2) medián (3) médiatörvény (2) microsoft (6) Microsoft (3) mobil (2) mobilnet (2) NAV (3) nCore (3) ndk (2) Nemzeti Digitális Közmű (5) Nyitrai Zsolt (2) offline spam (4) okostelefon (2) online marketing (3) online marketing tanácsadó (2) Oracle (2) Orbán Viktor (8) pályázat (2) pannon (2) pdf (2) pénz (2) php (2) portál (3) programozó (2) regisztráció (2) reklám (11) RIP (7) router (2) rss (2) rtl klub (2) sablon (4) Samsung (3) security (2) site builder (2) skin (2) sms (8) SMS (4) spam (19) Steve Jobs (3) stressz teszt (2) sün (2) symfony (2) szaunaparaszt (2) szavazás (2) szélessáv (2) személyes adatok (3) szerencsejáték (2) szerverfarm (2) szófelhő (11) támogatás (2) tartalomszolgáltatás (2) telenor (3) telepítés (2) template (2) teszt (2) theme (2) The New iPhone (2) torrent (5) tűzfal (5) tv2 (4) Twitter (2) twitter (2) ügyfélkapu (30) Ügyfélkapu (3) ügyfélkapu2 (2) unsubscribe (3) url rövidítő (2) válságkommunikáció (2) vers (2) vicc (6) vista (2) warez (2) webaudit (4) webdesign (2) webshop (2) wifi (2) wireless (2) Wordle (3) wordle (4) wordpress (2) Wordpress (2) yii (2) Youtube (4) zend (2) Címkefelhő

Ki viszi át a CIB Bankot?

Címkék: válságkommunikáció szerverfarm CIB CIB Bank

2019.04.23. 15:21 Éjszakai őrség


Az egyik szemem sír. Te tudod mit? A másik is. Ránéztem a naptárra, de csak az év első két számára voltam kíváncsi. Igen, sajnos nem 19-cel kezdődött. Pedig ami szombat óta megy a CIB Banknál, az kábé olyan blamázs, amit már a 90-es években is térdig a betonban járva, lógó orral esettanulmányoztak volna az érintett szakemberek.

A probléma már a gyökerétől bűzlik, ha már szabad ilyen képzavarral jönnöm. Szerver költöztetést hajtanak végre és emiatt állni fog pár órácskát pár rendszer. Smafu, ígérik, ígérték, meg hát különben is hétvégén lesz minden. Valamikor márciusban.

Aztán a dátum egyszer csak megváltozott. Valamelyik okostojás kitalálta, hogy legyen A Nagy Nap a Húsvét előtti szombat. WTF? És a menedzsmentből rábólintottak és tényleg.

Hát persze, hogy nem akkor volt az üzemzavar, amikor alig volt forgalom, hanem a nap legaktívabb órájában, amikor minden jóravaló idióta - velem együtt - a nagy bevásárlásának szentelt volna kiemelt figyelmet. A homokórázásról készítettem egy screenshot-ot, másra nem lehetett használni az appot.

És eljött a nyugodalmas vasárnap majdan a hétfő, lehetett porszívózni a szerverteremben, mert ugyebár ma a kényelmes bankjaink mind megengedig maguknak, hogy ünnepnapokon nehogy már dolgozzanak a szerverek és közvetítsék az átutalásokat. A kártyás fizetés persze az tud menni, hogyne, hiszen költöd a pénzedet és az a banknak jó. Nem mintha az utalás ingyen volna, de ezt az üzemet ünnepnapokon még nem sikerült elérnie a rendszernek.

És eljött, igen, a nem annyira várt keddi nap, új helyen a szerverek, az informatika rettegés helyet bizalommal nézett a fényes jövőbe, mígnem telenyomta a szemüket a valóság pora.

cib-login.png

Íme az erről szóló visszafogott nyilatkozat a bank részéről.

"Jelenleg technikai okból fennakadások tapasztalhatók elektronikus szolgáltatásaink esetében, illetve a CIB eCommerce (kereskedők számára nyújtott internetes kártyaelfogadás), a CIB Bank által kibocsátott betéti és hitelkártyákkal végzett tranzakciók (bármilyen vásárlás és készpénzfelvétel), valamint a CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai esetében. A probléma elhárítása folyamatban van"

Úgy sorolták fel, hogy mik nem érhetők el a bank megoldásai közül, mintha volna vagy 800 szolgáltatásuk és na tessék, pont csak 5-6 nem megy, és akkor mi van?! Várjunk türelemmel és egyébként is örüljünk, hogy ügyfelek lehetünk!

cib-atvezetes.png

Kiegészíteném a fentieket ezt azzal, hogy hiába mentem be a fiókba átutalást kézzel elintézni, az sem működött. Azaz semmi sem működik.

  1. 2019 van.
  2. Szerverparkot nem kölzöztetünk, ha kurvára gazdag bank vagyunk, hanem építünk újat.
  3. Megy az új? Mármint terhelés alatt is? Akkor átállunk. Éjjel. Gyorsan. A régi rendszert nem kapcsoljuk ki.
  4. Bedőlt az új, mert bármi más is kiderült? Egyrészt fejek hullanak, márészt kurvára gyorsan visszaállunk a zümmögő régi rendszerre.
  5. Kommunikálunk, korrekt módon,. Az ügyfelek megértőek, ha nem nézik őket birkáknak, még ha azok is.

Mindezek helyett hibaüzenetek, homokóra, ködösítés.

Valaki lécci vigye már át a CIB Bankot a XXI. századba. Annyira plíz!

  

Szólj hozzá, klikk ide! 81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eo.blog.hu/api/trackback/id/tr1914781974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2019.04.24. 06:18:48

tedd töltőre a telefonod. és válts bankot, ha nem tetszik.

_B_ 2019.04.24. 09:02:20

Én már évekkel ezelőtt otthagytam a CIB-et. Netbankos, telefonos, személyes ügyintézés is katasztrófa.
Az OTP lehet, hogy havonta 200 Ft-al drágább, de legalább minden működik ahogy kell.

balkáni 2019.04.24. 09:15:16

A céges netbankja is egy rakás szar! Kettő Net bank felület van, az egyiken pl nem lehet számlatörténetet kérni, a másik nem kompatibilis a IOS-el, hiába töltöd le a programot hozzá. És az a külön Token... hát baszki, 20 éve voltak ilyen dolgok.
A másik cégeimmel már régen Erste és Otp ügyfél vagyok.

Nazareus 2019.04.24. 09:26:10

Én teljesen elégedett vagyok a CIB-el. A Java-s netbank programja kicsit elavult, de tökéletesen megfelel arra, amire használom. Személyesen nagyon ritkán megyek be ügyintézni, de akkor kedvesek és segitökészek az ügyintézök - igaz vidéken vagyunk, ahol mások az emberek szerintem. Az új netbank programot nem használom, csak elvétve, a régi még jól müködik. Igaz, kártyás fizetésre nem CIB kártyát használok, mert máshol jobb a pontgyüjtés. Én az OTP-t hagytam ott 20 éve, azóta kerülöm öket messzire. A CIB-nél a számlavezetés párszáz forint, utalási (tranzakciós) dij nincs.

OkoskaTo:rp 2019.04.24. 09:30:10

Igen, a költözködés tényleg amatőrre sikerült, valószínűleg lesz is miatta ejnye-bejnye. A helyzet megoldása UTÁN.
Én/mi speciel semmilyen problémába sem futottunk bele, de elhiszem, hogy a posztoló pechesebb volt.

Az OTP-vel példálózó egy párhuzamos univerzumban él? Ahol már a bejelentkezéskor 5 percről ketyegő homokórázás zajlik, mielőtt bármit is csinálhatnál? Ahol csak bizonyos számlacsomagokkal utalhatsz normálisan, különben csak sárgacsekkes űrlap? Ahol max. 3 hónapig kérdezheted le a számlatörténetet, mintha az ország legnagyobb bankja nem engedhetne meg magának nagyobb tárhelyet?

Nazareus 2019.04.24. 09:35:14

@OkoskaTo:rp: Sajnos a három hónap sok bankra igaz, a CIB-re is, az AXA-ra is igaz volt annak idején, s ha jól rémlik az Erste-nél is igy van. Egyébként egyszerü a megoldás: szokássá kell tenni, hogy minden hónap elsején lementi az ember az elözö havi számlatörténetet.

vanRob 2019.04.24. 10:06:05

@Nazareus: CIB-nél speciel 6 hónapnyi számlatörténet érhető el, illetve az utolsó 6 számlakivonat. Ha több kell, akkor beballag az ember a fiókba, és kéri, hogy nyomtassák ki.
Kábé 20 éve vagyok CIB-es. Történnek itt is blamák, viszont nem kell órákig sorba állnom. Sőt, mivel kiemelt ügyfél vagyok (régóta van számlám + megtakarításom is van nem kevés + havonta is érkezik nem is kevés...), szóval kiemelt ügyfélként olyan kedevező konstrukciókat kapok, amivel nincs versenyképes ajánlat a piacon.
Az appjuk, bár néha tényleg akadozik, a hasonló bankos appok közül a legtöbb szolgáltatást nyújtja.

OkoskaTo:rp 2019.04.24. 10:06:22

@Nazareus: A CIB-re biztosan nem igaz a három hónap, mert ott hat hónap.
Azért az mókás, hogy a MagNet elődjénél, a HBW Expressnél cirka 10 éve már meg tudták oldani az örök számlatörténetet. Adózási helyzetekben nagyon jól jött.

A havonkénti mentegetés csak workaround; én nem akarok havonta belépni és mentegetni csak ezért. Fizetek épp eleget a banknak - Európában talán a dobogósok között vannak a magyar sápok.

Nazareus 2019.04.24. 10:11:35

@OkoskaTo:rp: Jogos, tényleg több mint három hónap a lehetöség a CIB-nél :) Na... ennyire szoktam sürün használni.
Egyébként igazad van, elég marhaság, hogy ilyen workaround-ra szorulunk, bár lehet, hogy csak azért, mert a régebbiek is elérhetöek, csak szép pénzért... és az is (pofátlan) bevétel a bankoknak.

Nazareus 2019.04.24. 10:13:04

@vanRob: Igen, én is olyan kedvezö konstrukciókat kapok a CIB-nél, hogy nincs versenytársa (alig több mint 3% hitelkamat, tranzakciódij-mentes utalás stb.). Bár - ahogy irtam is - a bankkártyájukat viszont nem ill. alig használom.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.24. 10:20:12

@OkoskaTo:rp: az OTP-nél is egy évre visszamenőleg le lehet kérdezni a számlatörténetet. Egyébként miért érdekes akár 1 hónapon túl is?

Lalikám 2019.04.24. 10:39:57

OTP a legdrágább bank hazánkban és tapasztalataim alapján rettenetes a személyes ügyintézés is. Igyekeztem mindenem elhozni onnan, de még nem sikerült mindent sajnos. A CIB-el alapvetően elégedett vagyok, bár itt is vannak néha komoly gondok, de jelentősen nagyobb biztonságban érzem itt a pénzem mint az OTP-nél.

hunter84 2019.04.24. 10:44:54

Két rakás híg fos az egész, ezzel szívok én is.

AlbinVega 2019.04.24. 11:05:04

Eddig elégedett voltam a CIB-bel, de most valóban érthetetlen amit művelnek.

a katona fehérben 2019.04.24. 11:09:46

@Lalikám: sosem felejtem, amikor úgy 10 évvel ezelőtt nagyobb, többmilliós összegű kápét kellett felvennünk az OTP-ben, és az ügyintéző néni hozta ki nekünk a full nyitott ügyféltérbe egy barna papírzacskóban. Egy bazi márványpalotában, amiben ezek szerint nem jutott helyiség a kényesebb tranzakciók számára.

octy 2019.04.24. 11:14:10

Már régen a béka segge alatt vannak CIB-ék.
Egyeztessek adatot, küldjem el postán a személyi másolatát vagy mail-ben. Aha. És tessék mondani, titkosított mail? "Nem."
Köszönöm! 2019...
Biztos feladom postán, persze...
Be is mehetek a fiókba. A héten egyetlen napon tudnék oda bemenni, zárás előtt fél órával esetleg, mert máskor hamarabb zárnak mint a munkaidőm vége. De hát URAK!

_B_ 2019.04.24. 11:25:30

@OkoskaTo:rp: Az OTP-nél 1 évre visszamenőleg kérdezek le (max 1 hónap intervallummal, az egy kicsit kényelmetlen)
Annál régebbiekre pedig ott vannak a letölthető kivonatok.
Az "olyan" számlacsomagnál is tudsz utalni, csak SMS verifikációval létre kell hoznod egy "űrlapot". Nekem ilyen van.
Évente 2-3 új számlaszámot adok hozzá, annyi belefér.
Onanntól meg mobilon 2 kattintás utalni. De általában az online OTP fizetős oldalakon QR kóddal fizetek. Baromi kényelmes.
A CIB-nél PayPassos kártyát se adtak. Amit kaptam azon a chip vagy működött, vagy nem, baromi kínos volt a kártyás fizetés, balhéztam velük párszor, a csere idejére 1 hónapig nem volt kártyám. Mindezt kétszer....
A "token" az valami hihetetlen, 10-15 éve még jó volt, de kicsit elfejlődött már a világ MFA terén.
aztán jött egy devizaszámlanyitós ügyfélélmény, az volt az utolsó csepp.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.24. 11:27:09

@Lalikám: a személyes ügyintézés színvonalával egyetértek, az botrányos, de hogy ez lenne a legdrágább bank, ezt nem merném ilyen egyértelműen kijelenteni. Vannak bizonyos körülmények ami mellett, drágább, mint a többi és van, ami mellett olcsóbb. Olcsó/drága bank nincs, a körülményeidhez képest kell számlacsomagot választani (nem pedig bankot).

pKn 2019.04.24. 11:29:09

@balkáni: idén szeptember 14-től Neked sokkal nehezebb lesz elviselni ezt az életet, mert kötelező lesz az erős ügyfélhitelesítés _minden_ EU bankban a netbank belépéshez, és jönnek a tokenek, vagy valami azzal ekvivalens különálló biztonsági elem használata.

Lalikám 2019.04.24. 11:34:20

@a katona fehérben: Én az Aréna OTP fiókban jártam hasonlóan telt háznál, kicsit vicces volt. Akkor számoltam fel a bankszámlám.

Lalikám 2019.04.24. 11:35:12

@onlajnok: Igazad van. Az én körülményeim alapján a CIB nekem sokkal olcsóbb.

Alick 2019.04.24. 12:26:13

Ha jól tudom, a CIB-et átvette at Erste...

Darvinat 2019.04.24. 13:26:14

30 percnyi sz*pás után sikerült hitelesíteni az utalást. Öröm boldogság! Aztán látom hogy négyszer!!! küldte el ez a hulladék. 7 éve ügyfél vagyok, többször volt már leállás és az hogy ez-az nem működik. Annak ellenére hogy magnifica ügyfél vagyok, egy telefont nem vesznek fel. Nálam most leírta magát ez a bank. Még a héten megszüntetem a számlám!!

OkoskaTo:rp 2019.04.24. 13:31:18

@onlajnok: Kíváncsi vagyok azokra a körülményekre, amik között az OTP olcsóbb. :)
Kedvencem náluk az, amikor a számládra ÉRKEZŐ pénzért is vonnak le "befogadási díjat". Nemkeveset. Mondjuk tízszer annyit, mint amennyibe egy szlovák banknál a kimenő utalás kerül.

Az OTP alapvetően az államszocialista megszokásból ottmaradt nyuggerek miatt az ország legnagyobb bankja, nem a szolgáltatási versenyben letett szuper teljesítménye miatt. Minden percét rühellem, amikor valamelyik fiókjukba be kell mennem ügyintézni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.24. 13:40:12

@OkoskaTo:rp: én pl sose kapok pénzt külföldről és nem is utalok soha külföldre. Egy helyről jön a fizum, a számlákat és a vásárlásokat kártyával fizetem. Nagyjából két havonta veszek fel egy kis kp-t. Ez így eddig egy fityingembe se kerül. Az SMS-ekért fizetek 315 Ft-ot egy hónapban (korlátlan sms ennyiért, gondolom ilyen lehetőség máshol is van, ha nincs, akkor ez tuti több másik banknál, számlacsomagnál), plusz van 2200 Ft éves kártyadíj, de ezek más számlánál is lennének. Mindettől függetlenül van egy hitelkártyám, ami +30kFt/év, összességében 20k+ a profit évente, amit a bankon keresek.

Ha tudsz jobbat, meghallgatlak.

VT Man 2019.04.24. 14:05:07

Most probaltam a mobil appot, meg nem megy...

ételizésítő 2019.04.24. 14:18:02

Ha ilyen szar helyesírásom lenne, nekem is mindkét szemem sírna, és nem lenne pofám kritizálni bárkit vagy bármit is.

Elég szánalmas ugyanis, hogy egy írni megtanulni is képtelen félanalfabéta fasz kritizál írásban egy puszta írástudásnál - amit, ismétlem, ő képtelen volt elsajátítani - kissé nagyobb tudást igénylő szakmában dolgozókat, ha azok elhibáznak valamit.

paaj 2019.04.24. 14:24:42

Lehet a CIB egy fos de a posztolónak annyi fogalma van egy ilyen átállásról mint a tyúknak az abc-ről. Abba most nem mennék bele, hogy aki azt képes leírni, éjjel gyorsan átállunk (!!!) majd ha terhelés alatt kiderül valami gikszer akkor meg villámgyorsan vissza (!!!) a régire, az magáról állít ki tudatlansági bizonyítványt. A legelképesztőbb az, hogy erről az ostobaságáról bejegyzést rittyent ami aztán kikerül az Index főoldalára...
Várnék valami hasonlóan magasröptű posztot pl. az Erste hetek óta akadozó új netbankjáról.
A CIB tulajdonosa olasz, lehet csak annyi a gond, hogy legendás olasz precizitás átszivárgott a magyar leányba :D

sírjatok 2019.04.24. 14:25:32

Sztem teljesen jó a jávás felület, igaz ósdi ahogy kinéz, de mindent meg lehet rajta csinálni gyorsan, kényelmesen. A netes meg a mobilos felületek elég gázak, bár az mondjuk jó hogy a mobilosban egyből ott vannak a befektetési lehetőségek.

ételizésítő 2019.04.24. 14:28:09

@balkáni:
Az Erste legalább annyira szar, mint a CIB.

@vanRob:
Viszont ha van devizaszámlád is (EUR, USD), akkor a CIB-nél kibaszott magas díjat számítanak fel, ha a pénzedhez akarsz jutni. Valamint az eurós kártya éves díja közel 25 ezer Ft, ami a pofátlanság netovábbja.

@_B_:
Már évek óta CSAK paypassos kártyát ad a CIB.

@Alick:
Rosszul tudod.

2019.04.24. 14:32:05

@OkoskaTo:rp:
Feleségem mikor egyetemista volt, CIB-es diákszámlát nyitott. Akkor még olcsó volt, meg volt hozzá Malacpersely számla, mint kedvező megtakarítasi lehetőség, cswrébe már akkor is katasztrófa volt a Java-s netbank. Aztán egyszer csak megszűntették a konstrukciót, helyette méregdrága konstrukció lett. Átment az OTP-hez, nos pozitívan csalódott, mert tényleg ég és föld a CIB-hez, de az Erste-hez képest is (utóbbinál nekem van számlám), mind ügyfélkezelés, mind netbank szempontból. Pedig korábban én is csupa rosszat hallottam róla, hogy csak a nyugdíjasok tartják ott a pénzüket, akik nem ismernek más bankot.

2019.04.24. 14:34:20

@a katona fehérben:
Máshol pénztár pultnál adják oda, ami szintén nyitott térből nyilva egy pult. Semmivel sem jobb.

2019.04.24. 14:35:53

@Alick:
A City lakossági üzletágát vette át az Erste, nem a CIB-et.

2019.04.24. 14:37:20

@paaj:
Speciel a kevés jól működő dolog az Erste-nél az új netbank.

vanRob 2019.04.24. 14:39:46

@ételizésítő: Nincs ilyen számlám... Amim van, és amilyen banki tranzakciókat végzek, arra nekem pont a CIB a legjobb. Lehet, hogy az egyik tranzakcióra az egyik bank jobb lenne, egy mmásik fajtára meg egy másik, de a kisfaszom fog 4-5 bank ajánlatai között lavírozni párszáz forintért.

paaj 2019.04.24. 14:44:09

@Zabalint: Akkor nem egyezik a tapasztalatunk bár az kétségtelen, hogy lassú javulást mutat. :)

vanRob 2019.04.24. 14:47:20

@Zabalint: A "kedvesség" valószínűleg nem banki, sokkal inkább lakóhelyi sajátosság. Ahol én élek, ott az OTP-s ügyintézők viselkedése a pokróc kategória, eltekintve egy-két üdítő kivételtől. Szerencsére ritkán van dolgom náluk, és csak kényszer miatt, de Isten ments, hogy náluk legyenek azok a dolgaim, amiknél folyamatosan kontatkban lennénk. Ezzel szemben a CIB-nél normálisak, és tényleg ritkán kell 15-20 percnél többet várnom. Általában vagy azonnal, vagy még hamarabb fogadnak... :)

Alick 2019.04.24. 15:08:48

@Zabalint: Bocs, rosszul emlékeztem, jogos! :)

Alick 2019.04.24. 15:10:10

@Zabalint: Egyébként nekem is jó tapasztalataim vannak az OTP-vel, de lehet hogy ez az ügyintézőkkel való személyes/céges ismeretség miatt van.

mcc 2019.04.24. 15:29:50

Ma is állt az egész.

2019.04.24. 16:58:35

@paaj:
Hogy rosszat is mondjak, a lakástakarék ügyintézésük katasztrófa volt. Tukmálni tudta mindegyik ügyintéző, de a kiutalásokhoz csak nagyon-nagyon kevesen értettek, 10 fiókból egyben akad egyetlen ember, akinek némi lövése van, és nem mond hülyeségeket.

2019.04.24. 17:02:43

@vanRob:
Nem említettem a kedvességet, az nem bank függő valóban. Nekem inkább Erste vs. OTP összevetésem van, volt amikor pontosan ugyanolyan ügyet kellett elintéznünk nekem és az asszonynak, nekem Erstében, neki OTP-ben. Neki várakozás nélkül azonnal, egyetlen aláírással ment. Nekem 1 óra várakozás, majd külön wordben írt egy kérvényt (nem volt szabvány), amit aláírtam, majd scannelve elküldte valahová, és másnapra lett kész. CIB valahol a kettő között volt jellemzően. És OTP esetében nem egyetlen fiókról van szó, tehát valószínűleg a folyamataik letisztultabbak, nem az embereik jobbak.

Falshang 2019.04.24. 17:07:45

@Zabalint: volt pár éve az otp-nél folyószámlám pár tízezer forinttal, majd miután nem volt rajta egy ideig tranzakció, kis levonásokkal, kezelési költségekkel szépen lassan lement nullára, na akkor mentem át a cib-hez, ráadásul, ha eléri a havi utalásod, amit kapsz, a 70 ezret, akkor nincs kezelési költség(sem). Na, azóta vagyok az elégedett ügyfelük, hál istennek otp-hez már semmilyen módon nincs közöm.

2019.04.24. 17:34:26

@Falshang:
Bennem felmerült, hogy az Erstétől a CIB-hez menjek, mert most van valami nagyon akciós számlacsomaguk, de miután megtudtam, hogy még mindig ugyanaz a szar netbankjuk van, úgy döntöttem, inkább nem.

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2019.04.24. 17:39:36

@balkáni: A külön token szerintem azét gáz, mert fizetni kell havidijat érte, én pl. ezért választottam az ingyenes mobil app-ot ami ugyanazt tudja. Más banknál, ahol ingyenesen adnak tokent, azt használok.

kabelnet2 2019.04.24. 18:30:05

CIB-es ügyfélként egyetértek a cikkben leírtakkal - nem így kellene egy szerverköltöztetést levezényelni.
Most délután, már a Business Terminál sem megy A küldött levél szerint minden utalást befogadnak (??) de nem lehet lekérdezni. Mindezt nagyon lassan.
A CIB online (desktop zászlóshajó) nekem nem tetszik, de állítólag az Internet bank napjai meg vannak számlálva.
A korábban az én csomagomhoz ingyenes tokent egy 300.- havidíjas tokenre cserélték (ez kb annyi, mint a havi számlavezetési díj). Mintha nem akarnák az online bankolást.
Én mobil-on telefonálok és nem bankolok. De az ÁSZF szerint a mobil app nem a CIB-é, csak használati joguk van rá. Hááát...

szabojoci 2019.04.24. 19:35:31

@onlajnok: nézd meg a GránitBankot, ott is van számlám, s kezdem a cib kötődést felszámolni, több mint egy ève folyamatosan írogatok nekik, ők meg folyamatosan adnak jóváírást. De nem a pénzük kell, hanem egy használható rendszer. Nevetsèges, hogy másfél éve nem képes összerakni.

NemNick 2019.04.24. 21:20:02

Katasztrófa mostanában (~3 éve) a CIB.
A mobilapp - bár sok ilyenolyan plecsnit elnyert még a múlt évben is - bosszantó baromságokkal van teli (WebKey: tényleg a kulcs lejárata vagy elhasználása után nem lehet egy gombnyomással, csak a generátorba való ki- és belépéssel újat kapni? Mikor a webes felületen egy sima utaláshoz minimum kettő kell?)
A személyes ügyintézés meg már paródia - ha nem vagy kiemelt ügyfél, Budapesten órás várakozásokkal számolhatsz.
Időpontot foglalni fél és negyed éve is egy adott nap "délelőttre" vagy "délutánra" tudtál- azóta fel is hagytam vele, mert a helyszínen nettó kiröhögtek, semmire sem jó.
Az meg, hogy a számlatörténet hat hónap max., a sima sz@rrágás kategória, már évek óta.
És még sorolhatnám. Egy dolog tart ott, a Netkártya.
Najó, meg a lustaság.

GL 2019.04.24. 21:31:41

Méghogy OTP...
20 év után kényszerből , átvett ügyfélként kerültem oda... :(
Akkor mentem be személyesen egy fiókba, de úgy ment minden mint 20 éve. :(
Akartam péntek délután ismerősnek otp számlára átutalni pénzt (vagyis bankon belül) hétfőn kapta meg. Bakker a cibnél már legalább egy évtizee működik a bankon belüli azonnali utalás...hétvégén is. Céges otp számlát 3 hónapja nem tudnak lezárni még személyes ügyintézéssel se. Lehet QR kód meg anyámkínja, de alapban múlt századi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.24. 22:01:25

A CIB--nék nem ez az első ilyen lehalás az utóbbi években. Persze mindig van kifogás, nyáron az MKB is behazudta, hogy ők az első digitális bank, ezért volt egy hetes kiesés, előtte az Erste a Citibanktól átvett ügyfelek miatt omlott össze, hogy a jelentősebbeket említsem a rövidebb OTP-s kiesések mellett...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.24. 22:11:54

@Zabalint: Az Erste új netbankja nettó parasztvakítás, csak új dizájn és a régi hibáit simán átvette. Lehet, hogy grafikusok helyett programozókra kellett volna költeni a pénzt...
Az OTP kapcsán nekem negatív tapasztalataim vannak, hosszú várakozás után bénázás, többszöri fióklátogatás, ugyanez az Erste esetében csak hosszú várakozás. Eddig a K&H nyújtott csak értékelhető szolgáltatást.

@ételizésítő: Már évek óta csak PayPassos kártyát ad minden bank a lakossági ügyfeleknek, mert kötelezi őket a Mastercard.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.24. 22:24:17

@onlajnok: K&H Prémium számla, ha teljesíted valamelyik feltételt. Ingyen Visa Gold betéti kártya és Mastercard World hitelkártya, ingyen SMS a hitelkártyás fizetésről, havi 30 utalás ingyen, kp felvét is van ingyen, de azt nem használom.
Ha hitelt akarsz igényelni másik banknál, akkor fontos a régebbi számlakivonat.
A bankok drágaságánál csak meg kell nézni a díjbevétel/mérlegfőösszeg vagy a profit/bevétel arányát.

@OkoskaTo:rp: Van egy olyan tippem, hogy az OTP-nél lévő ügyfelek számlakivonatain összességében legalább százszor, de inkább ezerszer annyi pénzmozgás van, mint a néhai HBW Express ügyfeleinél volt. Persze ez nem informatikai kérdés, amikor díjat kérnek el a régebbi számlakivonat kinyomtatásáért...

KékFény6 2019.04.25. 00:50:09

@GL: Az érdekes. OTP-nél a bankon belüli utalások azonnal átmennek. Legalábbis hétköznap biztosan, hétvégén nem tudom, de miért lenne másképpen?
Egyébként náluk bármeddig visszamenőleg le lehet kérni a kivonatokat, nem csak 3-6 hónapra visszamenőleg. Én már kértem le a netbankban 2-3 évvel ezelőttit is.

ételizésítő 2019.04.25. 03:04:15

@Online Távmunkás:
Ezt írd annak, aki azt írta, hogy a CIB nem.

Bár a CIB egyébként Visa kártyát ad szerintem, nem MC-ot.

A CIB-nek egy előnye van még: hogy a bankcsoportja külföldi bankjainál (pl. a szlovákoknál VUB) is ingyen tudsz pénzt felvenni a kártyáddal.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.25. 04:12:50

@szabojoci: de én nem CIB-es vagyok...

@Online Távmunkás: a hitelhez is elég a 3, esetleg 4 utolsó kivonat, ennyit mindegyik banknál le lehet tölteni ingyen. Amit írtál számalcsomagot, azzal az a baj, hogy ennyi megtakarításom nincs és a fizum sincs annyi, mint a feltétel. Ok, azzal lehetne ügyeskedni, de hitelt is fizetünk (és nem tőlem vonják), azt nem reszkíroznám, hogy ne legyen rá fedezet, és ha már egyszer ez nem jön össze, máris bukó a mostani helyzethez képest. Ráadásul a World hitelkártya sokkal szarabb, mint az OTP-s.

2019.04.25. 06:16:29

@Online Távmunkás:
Speciel én ismertem a programozókat, akik csinálták, pontosabban integrálták az Ausztriában már működő netbankot a hazai banki rendszerekbe. Tehát a frontend eleve adott volt, úgyhogy nagyjából ellenkezője igaz.

Ettől függetlenül már az előzőhöz képest is 15 évvel volt lemaradva a CIB netbankja.

2019.04.25. 06:49:14

Lehet, hogy a CIB csinálhatta volna jobban (nem tudom), egy ilyen átállás mindig fájdalmas, legutóbb a Budapest Bank napokig állt hétköznap is. Az biztos, hogy jobb mostanra ütemezni, hogy az első banki napra (kedd) már kész legyen a rendszer.
Poszter te annyira hülye vagy IT-ban, hogy az valami elképesztő. Pontosabban az az elképesztő, hogy posztolsz, amikor hülye vagy hozzá.

"Szerverparkot nem kölzöztetünk, ha kurvára gazdag bank vagyunk, hanem építünk újat"
Szerinted az történt, hogy jött 4 melós, bedobozolta a cuccokat és elkezdték lecipelni, utána felhordták valahol a negyedik emeletre és Vér Pista meg összedugta az egészet egy UPC Wifi routerrel? Te komolyan ezt hiszed?
Egyáltalán szerinted hogy fest manapság egy szerver? Már úgy fizikailag? Amit a filmekben látsz, sok villogó bigyó, színes LED lámpákkal?

"Megy az új? Mármint terhelés alatt is? Akkor átállunk. Éjjel. Gyorsan. A régi rendszert nem kapcsoljuk ki"
Hanem mit is csinálunk a régi rendszerrel? Ott vááááár és... és mit is csinál? Ja tényleg! Vér István átdugja a hálózati kábelt és már megyünk is tovább. Elfelejtettem...

"Bedőlt az új, mert bármi más is kiderült? Egyrészt fejek hullanak, márészt kurvára gyorsan visszaállunk a zümmögő régi rendszerre."
Hova állunk vissza? Mari néni tranzakciója hova lesz, amit az új rendszeren végrehajtottak?

"ünnepnapokon nehogy már dolgozzanak a szerverek és közvetítsék az átutalásokat. "
Milyen átutalás is történik ünnepnapon?

"Kommunikálunk, korrekt módon"
Kaptál SMS-t. Mit vársz még? Felszopó kislány mosolyogva magyarázza el neked boci szemekkel?

Semper Fidelis 2019.04.25. 07:28:08

"mert ugyebár ma a kényelmes bankjaink mind megengedig maguknak, hogy ünnepnapokon nehogy már dolgozzanak a szerverek és közvetítsék az átutalásokat."

Annyit értesz a bankoláshoz, mint tyúk a harangöntéshez. Mert ez csak így megy, mi? Főleg hogy kevered a kártyatársaságot és a banki számlavezetést. Még mielőtt kapnám a beszólást - dolgoztam a 4 órán belüli utaláson is, szóval azért tudom ez hogy megy. 15. éve dolgozom bankban.

_B_ 2019.04.25. 09:04:45

@ételizésítő: "Már évek óta CSAK paypassos kártyát ad a CIB"
Hát max 2 éve, mert akkor hagytam ott őket. Végülis az már többesz szám :D

naveed 2019.04.25. 09:39:01

@Teddyke: Végre valaki, aki ért is hozzá.

18 éve dolgozom bankoknak, láttam már pár költöztetést. Nagyon látszik, hogy a posztoló csak ügyfél oldalról lát dolgokat. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.25. 14:42:51

@Teddyke: Az eléggé 20. századi papíralapú működés és nem 21. századi digitális világ, hogy nincs átutalás se ünnepnapon, se hétvégén...

@ételizésítő: A K&H-nál és az Ersténél is van bankcsoporton belüli kedvezményes pénzfelvétel külföldön.

@onlajnok: Lehet rendszeres befektetéssel/nyugdíjmegtakarítással iá kedvezményt kapni, ráadásul több ember fizetését/nyugdíját/családi pótlékát összeadva is el lehet érni a limitet, mert a beérkező pénzt vizsgálják, nem konkrétan a te jövedelmed.

@Zabalint: Akkor jól éreztem, hogy csak egy frontend csere volt, a háttérben minden ugyanaz. Ugyanolyan parasztvakítás, mint a pár évvel ezelőtti megújulás...

@naveed: Szomorú, hogy ez a banki színvonal elfogadható szerinted is. Én tudom, hogy egy éjszaka alatt egy teljes banki rendszert át lehet vinni egy másik országban működő szolgáltatóhoz és másnap reggel minden működik, csak tervezés és szervezés kérdése.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.25. 14:56:27

@Online Távmunkás: igen, tudom, írtam is, hogy lehetne okoskodni, ami viszont több macerát jelentene, mint amennyit nyernék rajta éves szinten. Őszintén szólva éves szinten az az ~5k Ft nem ér annyit, hogy átvariáljuk a jelenlegi működést (az asszony jövedelme sem véletlenül megy oda, ahova, ha az én számlámra jönne pl, akkor vagy az akciós hitelkamatot buknánk, vagy ide-oda kéne utalgatni, bankok között, ami szintén költség és idő), arról nem is beszélve, hogy elég egyszer félremenjen valami és buktuk az egész előnyt 1-2 évre előre.

Mint mondottam, általánosságban jó vagy rossz számlacsomag nincs, az adott körülményekhez viszonyítva van egy, ami az optimálishoz legközelebbi meg egy rakás, ami ennél kicsit rosszabb. Ha mindent számba veszek, nekem az OTP Smart most, ami a legközelebb van az optimálishoz, de lehet hogy egy fizetésemelés után már a K&H Prémium lesz az. Persze akkor még mindig ott a kérdés, hogy megéri-e évi pár ezer forint miatt, a bank/számlacsomag váltással járó tortúrát vállalni (főleg annak fényében, hogy a számlacsomagok paraméterei is változnak pár évente).

Igazából csak költői volt a kérdés a jobb ajánlatot illetően.

rnz 2019.04.25. 17:32:40

Nem vagyok cib-es, már évekkel ezelőtt váltottam. Le is szarnám a dolgot, de a cégnél is cib bank van (mondjuk ezek után nem sokáig). A bankkártyás online fizetéssel is baj van, de a céges számlához sem férünk hozzá, így az ügyfelektől érkező pénzeket sem látjuk. Ultra gáz, hogy egy ekkora bank ilyet hatalmas bakit csinál.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.25. 18:24:59

@onlajnok: Ha hiteled van, akkor már 0,2-0,3 százaléknyi kamatkedvezmény is ellensúlyozhat egy drága díjcsomagot. Viszont érdemes évente legalább egyszer megnézni a hitelkiváltó akciókat, mi többször találunk olyat, ami miatt megérte bankot váltani. Érdekes, hogy nálunk az OTP ajánlatai sose voltak a legjobb háromban.

Mr. Waszabi 2019.04.25. 18:30:51

@OkoskaTo:rp: ez nem tárhely, hanem sávszél kérdése. Ha bemész a fiókba, 800 forintért az egész élettörténetedet kinyomtatják. Egy iönternetes alkalmazásban korlátozni kell a lekérdezhető adatok tömegét, különben könnyű ledögleszteni a szervereket.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.25. 18:42:09

@Online Távmunkás: Nem az OTP-nél van a hitelünk és nem ilyen kis kamatkedvezmény van, szóval ha azt elbuknánk egy ilyen kis "legyen kvázi ingyenes számlacsomagom egy évi 5000 Ft-ba kerülő helyett" akció miatt, az sokkal fájdalmasabb lenne pénzügyileg.

Csak hogy világos legyen: arról beszélgetünk most, hogy mennyi utánajárást, bűvészkedést ér meg havi szinten 450 Forint megspórolása...ez egy liter benzin ára. Ennyiért őszintén a telefont nem emelem fel, nem hogy azon gondolkozzak, hogy hogyan zsonglőrködjük össze 2 folyószámla és egy hitel kedvezményre jogosító feltételeit, töltsek el órákat bakfiókokban egy folyószámla megszüntetéssel, egy másik helyen a nyitással, írogassam át az összes adatom mindenféle helyeken, ahol a számlaszámom meg van adva, stb..

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.25. 19:04:57

@Teddyke: Eurót bárhová utalhatsz másodpercek alatt az EU-ban, szóval van hozzá banki infrastruktúra, csak éppen nem a 70-es évek gondolkodását kellene használni. Manapság már nem kell a lyukkártyával személyesen indítani a programokat, semmi akadálya nincs annak, hogy hétvégén is működjön az elszámolás, ne csak munkanapokon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.25. 19:13:29

@onlajnok: Félreértesz. Nem arra akarlak rábeszélni, hogy válts bármi áron ingyenes számlára, pont azt írtam, hogy már egy kicsi kamatkedvezménynél is megéri még egy drága számla is.
Viszont továbbra is érdemes évente szétnézni hitelkiváltás ügyében, saját tapasztalatból tudom, hogy könnyen előfordulnak olyan ajánlatok, amikor havonta több ezerrel tudod csökkenteni a törlesztődet. A Magnet Bank ügyfeleitől olyat is hallottam, hogy bevitték egy másik bank hitelajánlatát és havi 3-4 ezerrel kisebb kamatot ígértek, hogy ne menjen el az ügyfél, pedig olyan kamat a hirdetmény szerint milliárdosoknak se járt volna, nemhogy pedagógusnak 30%-os önerővel vett lakásra...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.25. 19:38:16

@Online Távmunkás: nagyon régóta nem fut a hitelünk, nagyjából 8 hónapja, és a felvétel előtt elég alaposan felmértük a lehetőségeket. Lehetséges, hogy a későbbiekben lesz olyan változás, ami segítene, de minden emberi számítás szerint a közeljövőben emelkedni fognak a kamatok, ami nem abba az irányba mutat, hogy bárhonnan is kaphatnánk kedvezőbb ajánlatot.

Semper Fidelis 2019.04.25. 19:45:51

@Online Távmunkás: Képzeld, most is lehet azonnal utalni, SWIFT a neve, csak elég drága.
Mondom, hogy nem értesz hozzá egy kukkot sem. Az azonnali utalás idén nyáron indul, és felügyeleti döntés kellett hozzá, nem csak úgy bele a vakvilágba készül a bankok kénye-kedve szerint.

2019.04.25. 21:06:03

@_B_: Én is CIB-es vagyok, a PayPassos kártyájukat rühellem (mondjuk az is igaz, hogy az sem tetszett, amikor előzetes értesítés nélkül MasterCardról Visára váltottak), de kiiktattam a hurokantennát, azóta nincs érintős fizetés. Jobb a békesség.
A token-dolog pedig szerintem jó, nekem kis kütyüm van, amit csak itthon használok, szépen elvan a gép mellett, amikor szükségem van rá, csak kinyújtom a kezem. Háromszoros biztonsági szint (plusz nem rég óta van online fizetésnél SMS-ben kapott kód is), a netes vásárlások is biztonságosak, mert elkülönített számláról vonják le a pénzt.
Nekem bejött a CIB (otp-től váltottam anno), az internetbank ugyan mondható fapadosnak, de mindent tudok intézni rajta keresztül, bankon belül egyből át is megy az utalás.
Amitől idegenkedek, az a mobiltoken, de ezért kértem a nyomkodós kis biszbaszt, hogy ne legyen gáz, ha a mobil elszáll (ja, meg azért is, mert amikor átállt a bank a tokenre, még nem volt okostelefonom).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.26. 08:44:53

@Semper Fidelis: @Teddyke: Nézzetek utána az SCT Inst fizetési módnak, ami 2017 óta működik.

naveed 2019.04.26. 13:00:44

@Online Távmunkás:
Természetesen van olyan banki rendszer, amit egy éjszaka alatt át lehet vinni és van olyan, amit nem. De nem csak egy rendszer költözik általában, hanem mondjuk az összes. 500 rendszert is át lehet vinni egy éjszaka alatt? Mi van akkor, ha nem csak átvinni kell, hanem minden új domain-be is kerül minden szerver? Az, hogy átvitted még nem jelenti azt, hogy az ugyanúgy fog működni.

Szerinted az általad említett SEPA instant vagy a magyar azonnali fizetés mennyi felkészülést és befektetést igényel a bankoktól? Mindez mennyibe kerül? Csak infrastruktúra költsége vagy humán költsége is van? Van értelme egy 7/24-es 5-10 másodperces rendszernek? Mi az az eset, amikor mondjuk szombaton kell mindenképpen átutalni az összeget és annak 5-10 másodpercen belül ott is kell lenni?

@Semper Fidelis: EU-n kívülre mindenképpen SWIFT-en keresztül megy az átutalásod. Sőt, ha technikailag nézzük, akkor EU-n belül is a SEPA átutalásod és még a belföldi VIBER is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.04.26. 15:59:43

@naveed: Az azonnali fizetésre már évek óta készülhetnek a bankok. Az igények között sokkal fontosabb a te esetednél (sose akarsz banki nyitvatartáson kívül utalni) az, hogy ezt a rendszert a bankkártyás rendszerek vetélytársának szánják, hogy tudjanak mondjuk a benzinkúton fizetni vele és ebből ne az amerikai kártyacégek gazdagodjanak meg.
A rendszermigrációknál pedig már írtam, egy másik országba, másik üzemeltető céghez át lehet vinni egy komplett bank rendszereit egy éjszakai kieséssel...

eMCeLac 2019.04.27. 16:37:56

@onlajnok: Biztos vagy benne, hogy korlátlan az SMS 315-ért? Mert a kondíciós lista szerint SMS-enkénti díj is van.

Apropó CIB és netbank: bár a Java alapú ronda, de funkcionalitásában, felépítési logikájában még mindig az a legnormálisabban használható. A böngészős az nagyon trendimenőcsicsás, csak épp a dizájn meg az agyatlan facebook-mentalitás kissé a használhatóság rovására ment. Francért nem költöztették át a Java alapú logikáját a böngészősbe? A mobilappjukat nem merem használni, mert gyakran nem működik, és ha egyszer élesítettem, onnantól a token is csak az appban használható, ha meg nem megy ugye...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.04.27. 17:31:42

@eMCeLac: "Smart sms csomag: korlátlan számú SMS értesítés a számlán történt pénzmozgásokról (jóváírás, terhelés, nem teljesült tételek), és a bankkártyával végrehajtott tranzakciókról, valamint a bank által a csoportos beszedési megbízások engedélyezése, vagy elutasítása tárgyában küldött SMS-ek) (a csomag tartalmazza az SMS üzenetek díját).
" és csak 299 Ft, rosszul emlékeztem.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2019.04.27. 21:23:24

@Semper Fidelis: Senkit nem érdekel nyilván, de én is dolgoztam bankban. És fenntartom, hogy igenis szánalmas, hogy a XXI. században még mindig itt kell tartani. Egyébként direkt ügyfél oldalról szemléztem az ügyet, hiszen milyen más oldalról is kellene szemlézni? Nekem a fizetés, a jóváírás fogadása, vagy egy átutalás indítása mind banki tranzakció. Kicsit sem érdekel, mi van mögötte. Működjön, ennyi az elvárásom. Ha meg nem működik, akkor tudjam, miért nem és hogy mikor megint. Biztos sokat kívánok, de akkor ezt felvállalom.
süti beállítások módosítása