Innen nézitek

Utolsó kommentek

Címkék

404 (3) abevjava (2) adatkezelés (3) adatvédelem (9) adobe (3) adóbevallás (3) adónaptár (2) adsense (2) adwords (2) analytics (2) Android (5) antivírus (2) apeh (6) Apple (9) apple (4) azonosítás (2) Baja Ferenc (12) bak (3) bank (5) bankkártya (2) banner (3) befektetés (3) broadcast (2) bug (2) bulvár (2) CIB (3) cib (2) citromail (2) csalás (2) CT (2) digitális (2) direkt marketing (5) DK (2) dm (3) DNS (3) domain (7) Dr Dedinszky Ferenc (2) e-kormányzat (6) eDM (4) edm (3) eGov (2) ekormányzat (2) Elektronikus Ügyintézés (2) email (6) emeltdíjas (2) error (3) Észak-Korea (2) évértékelő (8) évértékelő beszéd (2) facebook (2) Facebook (10) felhő (2) FIDESZ (2) firewall (2) fogyasztóvédelem (2) forgalom (2) forráskód (2) framework (2) freemail (3) giro (2) gmail (9) Goldenblog (2) google (18) Google (6) Google Adsense (2) Google Apps (3) Google Maps (2) Google Plus (2) gov.hu (2) Gyurcsány (2) hack (2) hacker (5) háttérkép (2) hellókarácsony (2) hiba (3) hírek (2) hírlevél (4) hitel (2) hitelkártya (3) html (2) IBM (3) Indapass (2) Index (2) informatikus (2) ingyenes (3) internet (5) iOS (3) iPad (3) ipad (5) iPhone (7) iphone (2) iPhone5 (2) iPhone 5 (2) iPhone hamisítvány (2) iszt (3) itbn (2) iTunes (3) jailbreak (2) java (2) jelszó (4) kamat (2) karbantartás (2) kereső (2) KIES (2) kocka (3) kód (2) kontár (2) Kopint-Datorg (3) kormányzati (2) kormányzati portál (13) közmű (2) központi rendszer (3) kr (3) leiratkozás (3) LinkedIn (2) logo (2) mac (3) magyarország (2) magyarorszag.hu (11) magyarország.hu (13) Magyar Nemzet (2) mailbox (5) marketing (7) marketingcommando (2) MÁV (2) medián (3) médiatörvény (2) microsoft (6) Microsoft (3) mobil (2) mobilnet (2) NAV (3) nCore (3) ndk (2) Nemzeti Digitális Közmű (5) Nyitrai Zsolt (2) offline spam (4) okostelefon (2) online marketing (3) online marketing tanácsadó (2) Oracle (2) Orbán Viktor (8) pályázat (2) pannon (2) pdf (2) pénz (2) php (2) portál (3) programozó (2) regisztráció (2) reklám (11) RIP (7) router (2) rss (2) rtl klub (2) sablon (4) Samsung (3) security (2) site builder (2) skin (2) SMS (4) sms (8) spam (19) Steve Jobs (3) stressz teszt (2) sün (2) symfony (2) szaunaparaszt (2) szavazás (2) szélessáv (2) személyes adatok (3) szerencsejáték (2) szerverfarm (2) szófelhő (11) támogatás (2) tartalomszolgáltatás (2) telenor (3) telepítés (2) template (2) teszt (2) theme (2) The New iPhone (2) torrent (5) tűzfal (5) tv2 (4) twitter (2) Twitter (2) ügyfélkapu (30) Ügyfélkapu (3) ügyfélkapu2 (2) unsubscribe (3) url rövidítő (2) válságkommunikáció (2) vers (2) vicc (6) vista (2) warez (2) webaudit (4) webdesign (2) webshop (2) wifi (2) wireless (2) wordle (4) Wordle (3) Wordpress (2) wordpress (2) yii (2) Youtube (4) zend (2) Címkefelhő

Citromail és Indamail helyett

Címkék: spam reklám ingyenes email Yahoo Freemail Protonmail Citromail Mailbox.hu Gmail.com Indamail Vipmail

2023.03.27. 02:08 Éjszakai őrség


Most, hogy fizetőssé válik a Citromail - 2023. április 12-től - és hasonló döntésre jutott az Indamail is - 2023. március 28-tól - szétnéztem, milyen alternatívák vannak itthon és külföldön. A teljesség igénye nélkül.

email-security-spam.png

Magyar email szolgáltatók

A nagy külföldi szolgáltatók mellett az is csoda, hogy egyáltalán léteznek magyar címeket működtető szolgáltatók, de úgy tűnik, sokaknak nagyon fontos, hogy az elektronikus levelezésben az elérhetőségük .hu végződésű legyen. Hívhatjuk ezt patriotizmusnak és tekinthetünk erre történelmi örökségként is. A lényeg, hogy léteznek hazai alternatívák.

Kinek van két Freemail címe? Tették fel az ikonikus kérdést a 2000-es évek elején. És milliók emelték fel anno a kezüket, hogy ha kettő nem is, de egy azért akad. Az Origo mellett működő szolgáltató több, mint 20 éve üzemel, ráadásul nemrég új szoftvert vezettek be. Megszoktuk, hogy itt elképesztő mennyiségű reklámmal talákozunk, elkezdve a nyitó oldaltól a promóciós mappába szervezett reklámlevelekig,de az ingyenességnek nyilván ára van.

Régi motoros és szintén több, mint 20 éve szolgáltat a Mailbox.hu. Itt két éve - vagy talán három - fizetős csomagok is elérhetőek. Reklámok csak az ingyenes csomagban jelennek meg, az is csak a belépés utáni felületen. Reklámlevelek egyáltalán nem érkeznek. Egy személyes megjegyzés: még nem sikerült kétszer ugyan azt a nyitó képet elkapnom, akárhányszor belépek, mindig más hangulatú háttér fogad. F5-tel frissítve feladtam körülbelül a századik próbálkozás után.

Külföldi email szolgáltatók

Tudjuk, igen, a Gmail verhetetlen, és nem csak azért, mert az email szolgáltatása minden igényt kielégít, hanem azért, mert egy Google fiók számos egyéb mindenre is használható. Rengeteg helyen például bejelentkezési eljárásra is használják, épp ezért nem feltétlenül első motivációként regisztrálnak és használnak sokan ilyen címet.  De van élet a keresőóriás megoldásán túl is. A Yahoo mail évek óta az egyik legletisztultabb felületet nyújtja, a titkosított adattárolásban pedig elsők közt kell említeni a Protonmail szolgáltatását. Megjegyzendő, hogy ezen szolgáltatók mindegyikénél szintén elérhetők fizetős csomagok is. Az ügyfélszolgálatuk azonban szinte elérhetetlen egyedi kérdésekkel, főleg magyar nyelven.

Átállás

A regisztráció minden szolgáltatónál másképp zajlik. A legtöbb személyes adatot a Freemail kéri el, telefonos azonosítást igényel a Gmail, a Protonmail és a Yahoo, nem kötelezően ezt az adatot a Freemail is igényli. A legkevesebb adat megadása a Mailbox.hu esetében tapasztalható.

A meglévő levelek és a címjegyzék áttöltése a legfontosabb, már ha ez valakinek fontos. Ezek a funkciók alapvetőnek tűnnek, mégsem léteznek minden szolgáltatónál: a Freemail és a Protonmail nem támogatja a levelek áttöltését.

Ügyélszolgálat

Elvárható, hogy probléma esetén legyen az online súgón kívül egyedi kérdésekre is ügyféltámogatás. Sejthető, hogy a többmilliós - de inkább több tíz- (száz?) milliós - felhasználó számú rendszereknél nem feltétlenül érkeznek gyors válaszok, ha érkeznek egyáltalán. Az, hogy ez magyar nyelven történjen meg, a külföldi felhőktől ma még nem elvárható. Valószínűleg a mesterséges intelligencia térnyerésével ezt a hiányosságot hamar orvosolják. Hazai szinten viszont kielégítőnek mondható a helyzet, jóllehet, a két szolgáltatót tesztelve a Freemail (vélhetően itt is a nagyságrend miatt) több napos válaszadási idővel reagált. A Mailbox ügyfélszolgálat 24 órán belül reagált.

Szumma szummárum

Ha menni kell, akkor menni kell, ki-ki ízlése, nyelvtudása, email használati prioritása szerint választhat hazai vagy külföldi szolgáltatást. Akárhogy is nézzük, a számos egyéb kapcsolattartási lehetőség mellett az elektronikus levelezést még mindig nem sikerült semmivel kiváltani. Majd visszanézünk ide, mondjuk tíz év múlva. De a helyzet, legalábbis az email létezését illetően, vélhetően nem fog megváltozni.

Szólj hozzá, klikk ide! 1 komment

Régen volt a Pannon, tudod, a 20-as...

Címkék: pannon telenor yettel

2022.08.07. 22:19 Éjszakai őrség


Kaptam egy emailt, feladó a Yettel. Korábban Telenor. Még korábban Pannon GSM.

Úgy tűnik, sok dolog anno nagyon klasszul meg lett valósítva, mert az emailben szereplő linkek még mindig pannon.hu domain nevekben működnek. Emlékeztető: a Pannn GSM 2010-ben megszűnt a hazai mobil piacon.

 

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Személyes adatok kezelése

Címkék: hírlevél adatkezelés személyes adatok unsubscribe leiratkozás jószaki gdpr joszaki

2022.04.04. 16:23 Éjszakai őrség


Egyre több helyen találkozom olyan megoldással, hogy a hírlevél impresszumában nem helyeznek el egy kattintással elérhető leiratkozási lehetőséget, ehelyett a weboldalra invitálják az adott szolgáltató profil oldalába, hogy ott állítsam be az értesítési paramétereimet, ha nem kívánok többé leveleket kapni.

Ma a Jószaki borzolta fel teljesen a kedélyemet, több szinten is, megsértve minden lehetséges szabályozást, ami csak létezik ma személyes adatkezelés körében. Kirívóan rossz gyakorlat, amit bemutatok.

A szolgáltatástól érkező hírlevél impresszumában nincs leiratkozási lehetőség. Mindössze ennyi áll a levél alján.

Ez egy automata értesítő levél. Ha nem szeretnél több értesítést kapni, akkor a fiókodba belépve az értesítés oldalon tudsz leiratkozni róla.

A fiókomba belépve meglepődve látom, hogy NINCS értesítés bekapcsolva. Akkor vajon miért jött a levél?! Ha pedig ez egy olyan rendszerüzenet, amiről végképp nem lehet leiratkozni, akkor vajon ez miért nem szerepel az email impresszumában?

Elhatároztam, hogy törlöm a fiókomat. Első ránézésre ez gyakorlatilag lehetetlen. Sehol nem találni olyan egyértelmű menüpontot, vagy profil beállítást, ahol ezt meg lehet tenni. Súgó, vagy Gyakran Ismételt Kérdések menüpont sem létezik. Webes keresésben azért meg lehet ezt találni, nyilván az Ügyfélszolgálat majd jól meghivatkozza ezt az oldalt, ha valaki reklamálna, hogy ugyan kérem, miért nem tetszett elolvasni. :( Merthogy okosan a profil oldal alján nincs lábléc, ami egyéb oldalakon létezik, és ott azért megvan a keresett link. Nos, akkor nézzük, mi van a Gyakran Ismételt Kérdésekben. A következő olvasható.

Szeretném adatlapomat törölni. Hol tehetem ezt meg?
Írhatsz nekünk erről az info@joszaki.hu címre vagy beállítások oldal legalján megtalálod az "Ügyfélszolgálat" menüpont legalján.

Kérem szépen, az a nagy helyzet, hogy itt megint rossz az információ, ugyanis NINCS törlés gomb, vagy link ebben a menüpontban. És hogy mit találok ott meg? Mutatom, nem túl intuitív.

Az "Elégedetlen vagy a Jószakival?" kérdés szürke, semmivel ki nem emelt, véletlenül sem látszik, hogy az aktív link volna, próbából rákattintva - csodák csodájára - lenyílt, és újabb, szép, hangsúlytalan szürke formázással, a weboldal legeldugodtabb zugában ott a törlési lehetőség.

2_3.png

Gratulálni tudok csak, ezt tényleg így kell. Korrekt, felhasználóbarát, az adatvédelmi szabályozásnak tökéletesen megfelelő eljárás. Vagy mégsem? Döntse el ki-ki saját maga. Innentől kezdve azonban nekem komoly kétségeim vannak afelől is, hogy az egyszer regisztrált személyes adataimat vajon hogyan kezelik. :(

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Az alternatív média ereje

2022.04.03. 17:18 Éjszakai őrség


Nézegetem a 2022-es országgyűlési választások utolsó óráiban, hogy mekkorákat robbantak a talán tudatosan a kampány utolsó hetére időzített, erősen kormánykritikus videók.

A 444.hu filmje, az Öt lecke a valóság felszámolásáról, nagyságrendben jelenleg 800 ezres megtekintéssel bír, míg Bödőcs Tibor Ruszkik, haza, család már meghaladta a 2.2 milliós nézettséget. Alig pár nap alatt. Szinte zéró reklámköltéssel.

Lehet, hogy ekkora atombombákra nem számított senki.

Szólj hozzá, klikk ide! 1 komment

Az e-cigaretta és a stílus

Címkék: stílus cigaretta szivar e-cigaretta

2022.03.11. 10:01 Éjszakai őrség


Igen, tudom, káros, és mindemellett még káros is. De valljuk be, azért voltak korszakok, amikor mind a cigaretta, mind a szivar stíluselemként működött, még csak ki sem kell mennünk az országból, elég, ha Karády Katalin ikonikus képére gondolunk, és persze ott van még Clint Eastwood, Churchill, és még sorolhatnánk a sort sokáig.

stilusosak.jpg

Az utcán járva, buszmegállóban, de még mennyi helyen, látom ezeket az elképzelés nélküli, "meg se tudom fogalmazni, mire gondolhat" embereket, akik szivogatják az e-cigarettájukat, mentesen a stílus legkisebb megjelenése nélkül. Mert ha már káros, akkor legalább legyen finom, vagy nézzen ki jól. De nem. Legalábbis nálam egyetlen egy esetben sem jött még át az az érzés, hogy elidőznék tovább a szertartást végző arcán, kezén... Ízlések és pofonok, főleg a ficamok, nagyon különböznek.

e-cigaretta.jpg

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Orbán Viktor évértékelő beszéd, 2022-es szófelhő

Címkék: évértékelő szófelhő Orbán Viktor

2022.02.13. 08:40 Éjszakai őrség


szofelho.png

A kötő- és töltelékszavakat most kiszedegettem.

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Spam trend

Címkék: spam szófelhő word cloud

2021.06.07. 23:11 Éjszakai őrség


Kimazsoláztam vagy ezer levelet a spam mappámból. Mutatom a szófelhőt, amit gyártottam a tartalomból.

spam-cloud.png

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Orbán Viktor évértékelő beszéd, 2020-as szófelhő

Címkék: évértékelő szófelhő Orbán Viktor

2020.02.17. 08:25 Éjszakai őrség


 orban-evertekelo-szofelho-2020.png

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Nyílt levél a Telekomnak

Címkék: mobiltelefon fizetési késedelem szolgáltatási díj Telekom kiemelt ügyfél platina kártya

2019.07.10. 00:45 Éjszakai őrség


Kedves Telekom!

Megvan annak már úgy 25 éve, hogy az ügyfeletek lettem. Ez már önmagában is szép szám. A telefonszámlám talán soha nem ment havi 25.000 Ft alá és sokszor kerülgette a 100.000 Ft-ot. Szerény becslésem szerint 8-10 millió Ft szolgáltatási díjat fizettem eddig nektek, csak én. A kollégáim, családom számláját most ne is tekintsük.

t.png

A kezdetek úgy teltek el, hogy a kimenő hívásaimat csak akkor engedélyeztétek, ha hó közepén részteljesítettem a költségeket. Az ügyfélszolgálat anno arra hivatkozott, hogy nagyon friss ügyfél vagyok és nincsenek tapasztalataik a fizetési morálomra nézve.

A kezdetekről jóra is emlékszem... Volt több alkalommal, hogy díjmentesen csúcs telefonhoz juttattatok csak azért, mert aláírtam újabb két évet és volt jó kis számlatörténetem illetve megvettem a javasolt díjcsomagotokat. Volt, hogy már nem járt a teljesen ingyen készülék, de jelentős kedvezményt lehetett igénybe venni, aranykártya pontok, meg platina, meg a jó ég tudja még, hogy mik csökkentettek a költségeken. És plüs állatok is voltak a shopban, színes újságot is kaptunk sokáig, nem mintha számított volna...

Rég volt, talán igaz sem volt. Ma egy vagyok a sok közül, régóta nem érzem, hogy megbecsült ügyfél lennék. Legújabban ráadásul már be is skatulyáztok, hogy én Magenta 1-es volnék, a szőr is feláll ettől a hátamon. Ezt röviden kifejtem, másnak is gondja lehet ezzel, hátha a marketing ért belőle. Nem én vagyok Magenta 1-es, hanem te vagy az a szolgáltató, aki Magenta 1-es csomagot szeretne nekem eladni. Nem Mercedes-es vagyok, hanem Mercedes tulajdonos. Te vagy értem, nem én érted. Már ha érted, mire gondolok.

Legutóbb - nem először és felteszem, nem is utoljára - lecsúsztam a fizetési határidőt. Nem különösebben érdekelnek ezek a dolgok, vannak prioritások, azok mentén élünk. A telkó számlák ezek közül nem élvezik az első helyet és ez bizony továbbra is így fog maradni. Értem, hogy van az ÁSZF és azt is értem, hogy vannak folyamataitok, amik bizonyos feltételrendszer mentén automatikusan beindulnak, pl. a felszólító eljárásnak, SMS-nek, mit tudom én, még minek, külön díjat számoltok fel. Ezekből épp csak az hiányzik, hogy ha mondjuk az ügyfél a) régebb ideje van a cégnél, mint mondjuk X év b) az ügyfél Y összegtől magasabb díjat fizetett már be különösebb behajtási eljárásoktól mentesen, nos, akkor ez az ügyfél legyen már annyira megbecsülve, hogy az ilyen bosszantó 700 Ft-októl meg lesz kímélve. Vagy félő, ha pont egy hónappal adós marad 25 év után? Akkor esetleg hívja fel az ügyfélszolgálat, vagy egy rövid SMS kérdőív automatikusan tudakolja már meg, hogy mi a stájsz, rendben van-e minden, és ha inaktivitást tapasztaltok, na akkor induljon el a rendes folyamat.

Mit lehet ezzel nyerni? Mondjuk engem. Aki a legfontosabb, mert nálatok úgy hívnak: ügyfél. Aki egyrészt a fizetéseteket meg a bónuszaitokat adja össze minden hónapban. Másrészt az elmúlt évtizedekben már bekonzerválódtam ahhoz a megszokáshoz, hogy nem számhordozok ide-oda csak azért, mert valahol hamarabb vagy 10.000 Ft-tal olcsóbban van a legújabb iPhone, vagy a percdíjak kampány jelleggel pont alatta vannak az általam használttól. Hosszú távon úgysem járnék jobban, és az időm meg az energiám is drágább attól, hogy ezekben az apróságokban évszakonként elmerüljek. Nem tudom, vágod-e, hová akarok kilyukadni? Oda, hogy ha ezek az apróságok, olcsójánosságok nem mozdítanak el attól, hogy hűséges ügyfél maradjak, még annak ellenére is, hogy már évek óta nem élvezem a kiemelt ügyfél státuszomat, akkor ne szítsátok már a tüzet rögvest akkor, amikor általatok úgy tűnik, hogy kihúnyni látszik. A kicsit nagyobb türelem megmaradó ügyfelet terem. Talán újabb évtizedekre, újabb 10 milliós díjak megfizetésére.

A termékfejlesztők a marketinggel karöltve bizonyára vért izzadnak az újabbnál-újabb, reményeik szerint eladható ötleteken. Hát ezt az ötletet most ingyen, vér- és izzadságcseppektől mentesen  kapták.

Barátsággal:

Egy Magenta 1-es :(

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

Tyúkeszű internetes csalók

Címkék: spam csalás bitcoin kriptovaluta Besenyő Pista bácsi

2019.05.21. 11:24 Éjszakai őrség


Kéretlen leveleket garmadával kapok hetente, hol angol, hol német nyelven. Legújabban olyan, magukat hackereknek beállító feladóktól jönnek megkeresések, akik azt állítják, frankón feltörték a postafiókomat, látják, milyen felnőtt tartalmakat látogatok, leszedték az infókat a webkamerámról és számos ilyen hülyeséggel traktálnak.

Megjegyzik, hogy micsoda ízlésem van és ujjé, mennyire kalandos is az én életem. De ugye azt nem szeretném, ha ez az én kis titkom kiderülne, és a családom, a barátaim tudomást szereznének róla. Ennek elkerülése végett pedig kapjam magam és küldjek a Bitcoin tárcájukba egy kis pénzecskét. Lásd alább.

Senden Sie $571 auf unsere Kryptowährung Bitcoin Wallet: 1MAD8bC8999meF3apRHLBMZjaowNLgQBBZ 
Ich gewährleiste, dass wir dann alle Ihre Geheimnisse löschen werden!

Namármost... Ha bedőlök ennek a hülyeségnek, az nyilván feltételez némi tapasztalatlanságot az informatikai dzsungelben, ennek megfelelően fogom a fejem, hogy ezek a tyúkeszű idióták hogy gondolták, hogy Bitcoinra fogok utalni? Tudom én azt, mi az, mi fán terem, hogy lehet beírni a címet az internet banki rendszerembe? Ha meg tudom, akkor azt is tudom, hogy hülyeség. Egyszóval nooormááális?!

10325393_c3a6afd30ad5c8a5e310c73615fff48c_wm.jpg

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása