Ez lesz a tutti üzlet. És le fogom nyúlni az ügyfeleimet, mint ahogy azt a mai bankok is teszik, egyre szemérmetlenebbül. Kicsit Tékozló Homárosnak tűnhet a poszt, de az esetnek vannak nagyon is kocka vonásai.
Ma voltam készpénzt felvenni a CIB egyik fiókjában. Tudtam, hogy van fedezete a tranzakciónak, bátran álltam hát az automatához. A következő játszódott le.
- Odaáll a bankomathoz.
- Kártya be.
- PIN ellenőrzés.
- KP felvétel.
- SMS jön a sikeres tranzakcióról, a KP levonást közli.
- Pörög a pénzszámláló.
- A bankomat elutasít "Kérés nem teljesíthető" hibaüzenettel.
- SMS jön a sikertelen tranzakcióról.
- SMS jön egy sikeres tranzakcióról, a KP jóváírását közli.
Bementem az ügyféltérbe, és kérdeztem, hogy mi a probléma. Közölték, hogy 5 perc múlva mennek és betöltik a pénzt, merthogy kifogyott.
Grrrrr. Szerintem így kellene kinézni ilyen esetben a fenti folyamatnak, és erre a szoftvert tervezőnek, vagy a bankomat átvételekor a banki átvevőnek igenis figyelnie kellett volna.
- Odaáll a bankomathoz.
- Látja a képernyőn, hogy nincs benne pénz. Ezt ugyanis ő tudja.
- Pont. Nincs kártyabedugás, max. egy kis ideg, hogy mérmindigén.
Így nem terhelik meg a számlámat 3 felesleges SMS-sel. Az ár nem lényeg - bár durva, hogy még ezen is keresnek - az elv volna a fontos. Rövid idő alatt még hárman bejöttek utánam ugyanezzel a problémával, 10 perc alatt 12 SMS, csak itt. Legalább egy Post-it matricával közölték volna a monitoron, hogy ne próbálkozzunk fél óráig. Merthogy ennyi lett az ígért 5 percből.
Kérem, a XXI. században miért kell ilyen durva melléfogásokkal találkozni?! A CIB az IEB bekebelezése óta egyébként is egyre rosszabb - ez persze magánvélemény - és az ügyfeleket pont az ilyen melléfogásokkal űzik egyre messzebbre maguktól.
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek