Elhatároztam, hogy megszámolom, mennyi offline szemét érkezik a fizikai postaládámba. A mérés 2008. december 1-31-ig tartott.
Íme az eredmény a küldők nevének névsor szerinti rendezésével.
A spam küldője |
Darab |
Aldi | 5 |
Alfalife Kft. | 1 |
Auchan | 11 |
Bauhaus | 3 |
Baumax | 1 |
Budapesti Piac | 1 |
CBA | 3 |
Csiki-Bege | 1 |
Cora | 3 |
DM | 1 |
Duna Autó Zrt. | 1 |
Electro Park | 1 |
Electro World | 2 |
Euro Joker Kft. | 1 |
ISL Central Kft. | 1 |
Jysk | 4 |
Kellékek Kft. | 1 |
Kettler | 1 |
Match | 1 |
Media Markt | 1 |
Norauto | 1 |
Office Depot | 2 |
Orex | 1 |
Penny Market | 4 |
Plus | 3 |
Praktiker | 2 |
Renault Baumgartner | 1 |
Rossman | 3 |
Saturn | 1 |
Schiller Autó | 1 |
Spar | 3 |
Suzuki Soós | 1 |
Szatmári Épületgépészet | 1 |
Szuper Infó | 2 |
Taboo | 2 |
Takko | 2 |
Tesco | 10 |
TTL | 1 |
VisionComputer | 1 |
A dobogó így néz ki:
1. Auchan
2. Tesco
3. Aldi
Persze árnyaltabb lenne a kép, ha az egy cégcsoportba tartozó márkák anyagait összevonnám. (Pl. a Plus a Spar csoport tagja.)
A legszebb két dolog a következő.
1. Egyik anyag sem írja, hogy mi módon mondhatnám le a kézbesítésüket.
2. Szinte mindegyik kiadvány, tájékoztató elhárítja a felelősséget a "nyomdahibák", "kivitelezési hibák" miatt.
Messze a legszebb címmel dolgozik a Budapesti Piac, hátulról olvasva és fejreállítva a Pest Megyei Újság. Ő, ők ugyanis Megyei Közérdekű Lap-ként aposztrofálják magukat annak ellenére, hogy az újság 32 oldalnyi tartalmából legalább 85% tömény hirdetés.
Ez van, mert hagyjuk. 1.5 kg szemét, nem számoltam ki, hány oldal és hány négyzetméter. Ja, még be se lehet velük gyújtani a grillbe, mert nem olyanok, amik ebben segítenének.
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek