2010. december 31-én jelent meg a médiatörvény, azóta már jelentősen hatályba is lépett. Idézem az egyik passzusát. Kiemelés tőlem.
Reklám és televíziós vásárlás a lineáris médiaszolgáltatásban
33. §
...
(4) A lineáris médiaszolgáltatásban közzétett reklám, televíziós vásárlás, valamint a reklám és a televíziós vásárlás közzétételét akusztikus módon jelző figyelemfelhívás átlagos vagy a néző és hallgató által érzékelt hangereje nem lehet nagyobb, mint a környező műsorszámoké.
Ma megteszteltünk három szolgáltatót. Az RTL-Klubnál meghökkentő módon egészen normális hangerőt tapasztaltunk, a TV2 reklámja és az ajánlói érezhetően hangosabbak voltak a többi műsornál, a Viasat-3 azonban - lehet, hogy ő a teszt csatorna? - szinte elviselhetetlenül hangosan nyomta a reklámokat. Ti vettetek észre a kedvenc csatornáitokon változást?
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek