Nagy összegben fogadtam volna rá, hogy előbb-utóbb a Google Adsense programja lehetővé teszi azoknak a domain neveknek a hasznosítását is, amelyek a) még nincsenek kifejlesztve b) sohasem lesznek kifejlesztve.
Eddig ugyebár mit is kellett csinálnia az egyszerű domain brókernek? A legegyszerűbb megoldásként be lehetett adnia a domain nevet valamilyen parkoltató társasághoz, akik a keletkező reklámkattintásokból - igaz, hogy kisebb-nagyobb összegek levonásával, de - pénzt juttattak a tulajdonoshoz. Másik megoldásként kamu tartalmat lehetett elhelyezni az oldalon, és oda Adsense hirdetéseket jeleníthetett meg a reménykedő befektető, ami valljuk meg, mégiscsak nyűgös dolog volt: ki kellett alakítani az oldalt, kezelni kellett a bannert, stb.
Az Adsense for domains persze eddig is létezett, de csak nagyon nagy domain portfólióval rendelkezők részére kínálták a szolgáltatást. Mit jelent ebben a kontexusban a nagyon nagy? Nem tudni. De ismerek egy manust, akinek 100+ domainje volt és nem fért be ebbe a programba.
Az örömünk azonban nem lehet teljes, ahogy ezt már megszokhattuk Európa közép-keleti részén. A program ugyanis most is az Észak-Amerikai felhasználóknál indul útjára, szóval ki kell várnunk a sorunkat, mint az anyukáknak a narancsért a komenista rencerbe'.
Az meg tényleg a francokat se érdekli, hogy csak az angol nyelvű Adsense kezelési felülettel lehet a pénzeszsákot kinyitni. Így járunk. Direkt nem múltidő.
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek