A cím kicsit rossz felütés, mert a magyar kormány tuttira nem szerelmes sem az azeriba, depláne nem az örménybe. Na és persze háborúban sem állunk velük. Olyan mondás azonban még nincs, hogy a politikai kommunikációban és marketingben mindent szabad. Hát majd most lesz.
Helyzet van, a hivatalos kommunikáció persze kezeli úgy, ahogy. Okos húzás volt a következő.
"Az mno.hu birtokába került az a hivatalos levél, melyben Azerbajdzsán ígéretet tesz, hogy Ramil Sahib Safarov a legsúlyosabb büntetést kapja hazájában."
Még okosabb lett volna, ha az MNO portálra feltöltött pdf screenshot elnevezése nem azeri.pdf, hanem valami sokkal ütősebb. Mert bizony 2012-t írunk és nem csak címkézni kell a cikkeket/posztokat, hanem oda kell figyelni arra is, hogy az illusztrációknak milyen fájlnevet adunk, a Google képkeresője ugyanis még erre is tekintettel van. (Egyébként klikk a képre.)
Tovább is megyek. Emlékeztek, mekkora vihart kavart a Vodafone egyik gyorsan reagáló marketingesének akciója, amikor a T-mobile hálózata lerohadt? Bedobta a Twitterbe azt a vicces üzenetet, hogy értjük a dolgot kollégák, majd csörögjetek, ha van vonalatok. Más kérdés, hogy ezt a szakit - sokak megdöbbenésére - kidobták az állásából, de az alkalmazott technika odafigyelésre okot ad.
A Vodafone gerilla akciójának is mondható reagálás azonban nem merült ki ebben. Úgy rémlik, hogy a cég Google hirdetéseit kezelők is rámozdultak a pillanatnyi helyzetre és olyan kulcsszavakat dobtak be az Adwords programjukba, amit talán soha nem gondoltak volna. Ergo "T-mobile üzemzavar", és ki tudja még, milyen konstellációkra a nagy megbízhatóságú hálózattal rendelkező Vodafone termékeit ajánló oldalak jelentek meg a találati lista melletti hirdetési felületen.
Nos, ide kellett kilyukadni. Egy - vagy "A" - kormányzati kommunikációs csapat mellett ott kell lennie a szeren egy technikai csapatnak is, aki a mostani helyzetre jellemző kulcsszavakra a kommunikálni kívánt tartalmat megajánlja a technika értő használatával. Hiszen ki a franc olvas úgy nagy általánosságban NYT-t vagy WSJ-t? Főleg vasárnap... Hibaszázalék alatti réteg. Keresni azonban biztosan többen fogják a hírt és annak folyományait a Google-ben, na és persze fogják tovább tolni a közösségi médiában, és még sorolhatnám. Egy holnapi akció azonban már régen nem jó, hiszen ti is biztosan ismeritek az első számú újságírói mondást: nincs régebbi hír a tegnapinál.
Kíváncsiságból holnap meg is nézem, hová kerül a Google találati oldalán ez a poszt és update-elem.
*** UPDATE
Na kérem, erről beszélek. Alig pár órával a poszt megjelenése után a Google keresőbe beírva a "Ramil Sahib Saharov" kulcsszavakat, a találati lista dobogós helyére került ez a poszt, a képkeresőben pedig az MNO által nyilvánosságra hozott kép. Ma ezeken a linkeken - kereső, képkereső - lehet a találati listákat megnézni, ismerve azonban a Google napi mozgását, célszerűnek gondoltam a screenshot-okat lementeni. (Klikk a képekre.)
*** UPDATE2
Egy sajtóhibát el kell ismernem. A névben F helyett H lett írva, ami jelentősen torzíthatja az eredményt. A metódus ettől függetlenül működött.
Utolsó kommentek