Egy meglehetősen borús hangulatú emailt hadd osszak meg veletek, nem kommentálom.
...
Esetleg megér egy rövid posztot a blogotokon.
Az idén már három olyan levelet kaptunk, amit online reklámügynökség vagy magát kutató cégnek nevező társaság küldött. A legutóbbiban is felajánlják, hogy kutatási munkát végeznek a portálunkon, ehhez csak annyit kell tennük, hogy megfelelő mennyiségben adunk reklámot a kampányuknak és ösztönözzük az olvasóinkat mindenféle kérdőívek kitöltésére. Meg se kérdezik, hogy nekünk esetleg van-e kész felmérésünk a felhasználóinkról.
Azt még megértem, hogy egységes kérdőívekkel egyszerűbb dolgozniuk, de a helyenként bújtatott arroganciát nehezen viseljük el. A levelekben - a legutóbbiban a legerősebben - ugyanis érzékeltetik, hogy aki nincs benne a felmérésben, az nem is számít, mert a reklámköltések felett döntést hozó ügynökségek erre a kutatási eredményre fognak majd támaszkodni, úgyhogy szinte kötelező jelleggel elvárják a reklámjaik futtatását.
Ügynökségek? Aha, persze. Csak annyit mondok, napi 500.000-1.000.000 oldalletöltéssel rendelkező portálok után sem kapkodnak a nagy hirdetők, vagyis inkább az ügynökségeik, pedig ezek inkább nem hirdetéstemető iWIW/MyVIP oldalak, hanem helyenként komoly és viszonylag állandó felhasználótábort tömörítenek. Ha nyomtatásban valakinek ennyi olvasója lenne, mint akár nekünk is van, összetehetné mind a két kezét.
Csak súgásokból tudjuk, hogy az Index, Origó, Startlap triumvirátus szinte mindent visz a piacon, mi a francnak kell felmérni évente 6x is, hogy kik neteznek, meg mit akarnak, ha úgysincs hatása a hirdetőkre. Egyébként ott a Medián Webaudit, az is megmond mindenkinek mindent, a Google mérőrendszerről nem is beszélve. A Google ráadásul ingyenes is, a baja csak annyi, hogy nincs publikus kimenete.
Az ingyenes felméréshez is volna pár szavam. Külföldön a nagy, valódi kutatócégek komoly összegeket költenek el arra, hogy releváns adatokhoz jussanak, valahogy nem ülnek fordítva a lovon. A begyűjtött adatokból pedig nem Móricka táblázatokat küldenek vissza a weboldalaknak, hanem valódi, hozzáadott értékkel bíró elemzéseket.
A mostani kutatásban is részt fogunk venni, csakúgy, mint mindig. Ez olyan erőfölénynek megfelelő hozzáállás a részünkről. A nevünket ne írd ki légyszi, mert még a végén az a kevés direkt partner is elfordul tőlünk, akit eddig megszereztünk. Ekkora "arroganciát" látva a részünkről nem is csodálnám. :(
...
Név és cím nálam.
*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.
Utolsó kommentek