Az egyik szemem sír. Te tudod mit? A másik is. Ránéztem a naptárra, de csak az év első két számára voltam kíváncsi. Igen, sajnos nem 19-cel kezdődött. Pedig ami szombat óta megy a CIB Banknál, az kábé olyan blamázs, amit már a 90-es években is térdig a betonban járva, lógó orral esettanulmányoztak volna az érintett szakemberek.
A probléma már a gyökerétől bűzlik, ha már szabad ilyen képzavarral jönnöm. Szerver költöztetést hajtanak végre és emiatt állni fog pár órácskát pár rendszer. Smafu, ígérik, ígérték, meg hát különben is hétvégén lesz minden. Valamikor márciusban.
Aztán a dátum egyszer csak megváltozott. Valamelyik okostojás kitalálta, hogy legyen A Nagy Nap a Húsvét előtti szombat. WTF? És a menedzsmentből rábólintottak és tényleg.
Hát persze, hogy nem akkor volt az üzemzavar, amikor alig volt forgalom, hanem a nap legaktívabb órájában, amikor minden jóravaló idióta - velem együtt - a nagy bevásárlásának szentelt volna kiemelt figyelmet. A homokórázásról készítettem egy screenshot-ot, másra nem lehetett használni az appot.
És eljött a nyugodalmas vasárnap majdan a hétfő, lehetett porszívózni a szerverteremben, mert ugyebár ma a kényelmes bankjaink mind megengedig maguknak, hogy ünnepnapokon nehogy már dolgozzanak a szerverek és közvetítsék az átutalásokat. A kártyás fizetés persze az tud menni, hogyne, hiszen költöd a pénzedet és az a banknak jó. Nem mintha az utalás ingyen volna, de ezt az üzemet ünnepnapokon még nem sikerült elérnie a rendszernek.
És eljött, igen, a nem annyira várt keddi nap, új helyen a szerverek, az informatika rettegés helyet bizalommal nézett a fényes jövőbe, mígnem telenyomta a szemüket a valóság pora.
Íme az erről szóló visszafogott nyilatkozat a bank részéről.
"Jelenleg technikai okból fennakadások tapasztalhatók elektronikus szolgáltatásaink esetében, illetve a CIB eCommerce (kereskedők számára nyújtott internetes kártyaelfogadás), a CIB Bank által kibocsátott betéti és hitelkártyákkal végzett tranzakciók (bármilyen vásárlás és készpénzfelvétel), valamint a CIB Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai esetében. A probléma elhárítása folyamatban van"
Úgy sorolták fel, hogy mik nem érhetők el a bank megoldásai közül, mintha volna vagy 800 szolgáltatásuk és na tessék, pont csak 5-6 nem megy, és akkor mi van?! Várjunk türelemmel és egyébként is örüljünk, hogy ügyfelek lehetünk!
Kiegészíteném a fentieket ezt azzal, hogy hiába mentem be a fiókba átutalást kézzel elintézni, az sem működött. Azaz semmi sem működik.
- 2019 van.
- Szerverparkot nem kölzöztetünk, ha kurvára gazdag bank vagyunk, hanem építünk újat.
- Megy az új? Mármint terhelés alatt is? Akkor átállunk. Éjjel. Gyorsan. A régi rendszert nem kapcsoljuk ki.
- Bedőlt az új, mert bármi más is kiderült? Egyrészt fejek hullanak, márészt kurvára gyorsan visszaállunk a zümmögő régi rendszerre.
- Kommunikálunk, korrekt módon,. Az ügyfelek megértőek, ha nem nézik őket birkáknak, még ha azok is.
Mindezek helyett hibaüzenetek, homokóra, ködösítés.
Valaki lécci vigye már át a CIB Bankot a XXI. századba. Annyira plíz!
Utolsó kommentek