Hirdetés

Innen nézitek

Utolsó kommentek

Facebook

Címkék

404 (3) abevjava (2) adatkezelés (2) adatvédelem (9) adobe (3) adóbevallás (3) adónaptár (2) adsense (2) adwords (2) analytics (2) Android (5) antivírus (2) apeh (6) apple (4) Apple (8) azonosítás (2) Baja Ferenc (12) bak (3) bank (5) bankkártya (2) banner (3) befektetés (3) broadcast (2) bug (2) bulvár (2) cib (2) CIB (2) citromail (2) CT (2) digitális (2) direkt marketing (5) DK (2) dm (3) DNS (3) domain (7) Dr Dedinszky Ferenc (2) e-kormányzat (6) eDM (4) edm (3) eGov (2) ekormányzat (2) Elektronikus Ügyintézés (2) email (6) emeltdíjas (2) error (3) Észak-Korea (2) évértékelő (5) évértékelő beszéd (2) Facebook (10) facebook (2) felhő (2) FIDESZ (2) firewall (2) fogyasztóvédelem (2) forgalom (2) forráskód (2) framework (2) freemail (3) giro (2) gmail (9) Goldenblog (2) Google (6) google (18) Google Adsense (2) Google Apps (3) Google Maps (2) Google Plus (2) gov.hu (2) Gyurcsány (2) hack (2) hacker (5) háttérkép (2) hellókarácsony (2) hiba (3) hírek (2) hírlevél (3) hitel (2) hitelkártya (3) html (2) IBM (3) Indapass (2) Index (2) informatikus (2) ingyenes (3) internet (5) iOS (2) ipad (5) iPad (3) iphone (2) iPhone (6) iPhone5 (2) iPhone 5 (2) iPhone hamisítvány (2) iszt (3) itbn (2) iTunes (3) jailbreak (2) java (2) jelszó (4) kamat (2) karbantartás (2) kereső (2) KIES (2) kocka (3) kód (2) kontár (2) Kopint-Datorg (3) kormányzati (2) kormányzati portál (13) közmű (2) központi rendszer (3) kr (3) leiratkozás (2) LinkedIn (2) logo (2) mac (3) magyarország (2) magyarország.hu (13) magyarorszag.hu (11) Magyar Nemzet (2) mailbox (5) marketing (7) marketingcommando (2) MÁV (2) medián (3) médiatörvény (2) Microsoft (3) microsoft (6) mobil (2) mobilnet (2) NAV (3) nCore (3) ndk (2) Nemzeti Digitális Közmű (5) Nyitrai Zsolt (2) offline spam (4) okostelefon (2) online marketing (3) online marketing tanácsadó (2) Oracle (2) Orbán Viktor (5) pályázat (2) pdf (2) pénz (2) php (2) portál (3) programozó (2) regisztráció (2) reklám (10) RIP (7) router (2) rss (2) rtl klub (2) sablon (4) Samsung (3) security (2) site builder (2) skin (2) SMS (3) sms (8) spam (16) Steve Jobs (3) stressz teszt (2) sün (2) symfony (2) szaunaparaszt (2) szavazás (2) szélessáv (2) személyes adatok (2) szerencsejáték (2) szófelhő (7) támogatás (2) tartalomszolgáltatás (2) telenor (2) telepítés (2) template (2) teszt (2) theme (2) The New iPhone (2) torrent (5) tűzfal (5) tv2 (4) twitter (2) Twitter (2) ügyfélkapu (30) Ügyfélkapu (3) ügyfélkapu2 (2) unsubscribe (2) url rövidítő (2) vers (2) vicc (6) vista (2) warez (2) webaudit (4) webdesign (2) webshop (2) wifi (2) wireless (2) wordle (4) Wordle (3) wordpress (2) Wordpress (2) yii (2) Youtube (4) zend (2) Címkefelhő

Azonnali átutalás üvöltéssel

Címkék: bank átutalás ebank giro tranzakció

2009.01.22. 17:12 Éjszakai őrség


Sehogy nem tudom felfogni, hogy a XXI. században miért kell várni egy banki megbízás teljesülésére egy teljes hónapot. Valaki felvilágosíthatna.

Azon morfondíroztam, hogy ha terhelési igényem támad (kp. felvétel), vagy a partneremnek van ilyen gondolata, de ha csak a banknak saját magának, azt 10 másodperc alatt érvényesíti. Ha fel akarok venni bárhol a világon készpénzt, azt 30 másodperc alatt meg tudom tenni. Ezzel szemben ha nekem támad jogos igényem, nem ám reklamálás, hanem mondjuk egy hiteles csekk beváltása, azt egyszerűen képtelenek egy hónapon belül elrendezni.

A folyamatot így képzelem, időegységeket is becsülök:

  • 30 sec - odaadom a csekket, aláírom
  • 90 sec - beviszik a csekk számát és az egyéb adatokat a gépbe
  • 30 sec - a gép kinyomtat valami bizonylatot
  • 10 sec - a kinyomtatott bizonylatot aláírom
  • 30 sec - a gépben lenyomnak még egy Enter-t, hogy aláírta, mehet
  • 10 sec - (de szerintem ez igazából 0,1 alatt van) a gép elindítja a tranzakciót
  • 30 sec - a túloldali gép hitelesíti a terhelési igényt
  • 30 sec - megtörténik a terhelési tranzakció
  • 24 óra - a jóváírás megtörténik

Én egyébként a 24 órát sem értem, sőt, az nx24 órát sem, ahol n=2,3, merthogy hétvége van. Ha pénteken utalnak nekem, miért nem jelenhet meg a számlámon azonnal az összeg és miért kell rá várnom hétfő reggelig? Csekk esetében meg miért kell várni 30 napot?!

Nem kell semmilyen ködösítő magyarázat, hogy átfutás, meg a GIRO rendszer, meg az anyám tyúkja. Elmondok egy szorit, amelynek a tanúja voltam a minap a CIB-ben.

Beront egy suhogós melegítős csávó, tudod, aki rém fontosnak érzi magát, és 37 decibellel hangosabban mobilozik, mint bárki a közelében. Szóval beront az alak, a telefonálást abba sem hagyja - én mondjuk a biztonsági őr helyében azonnal nyakon vágtam volna, de szegény 3 évvel a nyugdíj előtt van, oda se nézett - és sorszámot sem húzva az egyik szabad pulthoz nyomul, majd a mobilba kiabálta, hogy "Le ne tedd, le ne tedd, figyejjéé!". Ezzel a svunggal az ügyintézőhöz fordul és hangosan - hogy a mobil túloldala is hallja - rákezdi, hogy "Azt tessék nekem megmondani, hogy ott van a számlámon a pénz, ott van a 3 millió, és nem tudom átutalni, csak hétfőig. Le ne tedd Józsikám, hallgassad, amit mondanak! Tessék mondani hangosan! Ne tedd le!" Az ügyintéző elmondja, hogy bankon belül azonnal megjelenik az átutalás, kérdezi, hová kell utalni. "Az OTP-be kell utalni, de én ezt nem értem, hogy itt van mellettünk 70 méterre az OTP és nem ér át oda az átutalás, csak három nap múlva? Inkább átviszem kézben és az is gyorsabban megy?" Készpénzben nem lehet felvenni, mert péntek van, dél van, előtte kellett volna szólni, hogy 2 millió felett tetszik majd rendelkezni, biztonság miatt, stb. Mondja az ügyintéző, mi meg hallgatjuk vagy öten, plusz a biztonsági őr, hogy mi a helyzet. "Azt én nem hiszem el, hogy nem lehet ezt a helyzetet megoldani, ott van a 3 millióm és nem férek hozzá, azonnal szóljon a főnökénekl. Le ne tedd Józsi, mert itt most helyzet van. Megvan a pénz, de látod, hogy nem férek hozzá. Ne tedd le, figyejjéé!"Előjön a fiókvezető, köszön, és kérdezi, miben segíthet. A sztorit meghallgatjuk harmadjára is - "Le ne tedd!" - és a fiókvezető megoldja a helyzetet. Előszedi a bűvészsapkájából a mittudomén milyen átutalás nevű terméket, ami 3 millió Ft körüli összeg esetében 30,000 Ft költséget jelent (de lehet, hogy több, rémlik egy 80-as szám is, már nem emlékszem pontosan), ezzel azonban 1 percen belül átmegy az átutalás. A susogós-melegítős beszól a mobilba, hogy "Na látod, el van intézve, 10 percen belül mehetsz a pénzért." És végre leteszi a telefont, neki valamiért ez az iszonyú összeg megéri, és elkezdi a soronkívüli ügyintézést, azonosítja magát, számlaszám, személyi, aláír, elmegy. Még nem lép ki a fotocellás ajtón, mikor már újból telefonál.

Érted te ezt? Van ugye egy bankközi infrastruktúra, ami képes kezelni az átutalásokat. Ezt eddig is tudtuk. Van azonban egy olyan üzleti logika, ami képes bankközi átutalást intézni 5 percen belül. És van annyi pénz, amennyiért a banknak korpásodik a haja, azaz lemond arról, hogy 24 óráig, vagy a hétvégén 3x24 óráig használja a pénzedet. Szakmailag megmagyarázná ezt valaki?

*A bejegyzés korábban megjelent a Kockablog-ban.

Szólj hozzá, klikk ide! Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eo.blog.hu/api/trackback/id/tr594718790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.